Mahabalipuram - India - Reisverslag uit Mahabalipuram, India van Demi Penders - WaarBenJij.nu Mahabalipuram - India - Reisverslag uit Mahabalipuram, India van Demi Penders - WaarBenJij.nu

Mahabalipuram - India

Door: Demi Penders

Blijf op de hoogte en volg Demi

20 Februari 2017 | India, Mahabalipuram

Ohhhh wat ben ik aan het genieten! Ik zit hier met boordevol privacy, in mijn onderbroek, op een mega bed, met schoon haar in Mahabalipuram. Even bijtanken na een rocky start.

Een cultuurshock van jewelste, me afvragend of ik hier de enigste ben die zich zo verveelt in een afgelegen dorpje omringd door heel veel niks, maar vooral veel honden en koeien. Het lijkt er wel op, want toen ik maar wat uit verveling op mijn laptop begon te tokkelen 'stoorden ze me maar niet, want ik was zo druk bezig!'. Een beetje meer communicatie zou zeker niet verkeerd zijn; alles, maar dan ook alles word besproken in het Tamil waardoor ik vooral een beetje achter de meute meehuppel, niet wetend waar ik nu weer heen word gereden.

Ik zie wel de mooiste dingen. Zo reden we naar één van de vier bedel communitie die worden gesteund door de CARE foundation. Huizen van modder en riet, kindjes die met hun blote billetjes door de modder zichzelf vooruit helpen. Ik waande me zo in 'groeten uit de Rimboe'. Er werden twee rieten matjes voor ons uitgerold (wat tevens ook als hun bed functioneerd) en er werd een hoop over en weer gediscuseerd. Ik kreeg er natuurlijk helemaal niks van mee, maar ik kreeg genoeg aandacht van de kindjes die schaamteloos over mijn witte armen wreven (maar even vergetend waar die linker hand normaal voor dient) en niet meer bijkwamen toen ik op z'n westers met mijn hoofd knikte.

En gister.. na me zeven dagen gewassen te hebben met een emmertje water, kon ik eindelijk plaats nemen onder een douche. Een paar traantjes van pure gelukzaligheid en toen bleek de douche ook nog van warm water voorzien te zijn. Ik kon zomaar in mijn handdoekje de douche uitstappen zonder me direct te hoeven bedekken. Meer heeft dit mens echt niet nodig.

  • 20 Februari 2017 - 09:08

    ERNA LOYENS:

    HEERLIJK TOCH ZO TE GENIETEN, VAN DE SIMPLE DINGEN WAT HIER ZO NORMAAL ZIJN'' DENKEN WE,, LIEVE SCHAT HET IS EEN HELE LEVENS ERVARING, BEN BLIJ DAT JE HET ZO GOED DOET!
    IK GENIET VAN JE VERHALEN ,EN HOOP ER NOG VEEL TE ONTVANGEN.
    LAFJOE DIKKE KUSSSSSSSSSS OMA ERNA

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Demi

Kom eens uit die comfort zone!

Actief sinds 30 Jan. 2017
Verslag gelezen: 349
Totaal aantal bezoekers 107477

Voorgaande reizen:

13 Februari 2017 - 21 Juni 2017

Afstuderen in India

Landen bezocht: